Tuesday, June 3, 2014

KENAPA VITAMIN E COMPLEX SANGAT HEBAT ?

Vita-E shaklee merupakan vitamin E yang sangat powerful di pasaran? Kenapa ia sangat powerful? Kerana vita-E shaklee bukan semata-mata vitamin E, tetapi ia juga mengandungi selenium dan ekstrak biji anggur.
Biji anggur yang kaya dengan polifenol, iaitu antioksidan aktif untuk menyingkirkan radikal bebas. Sebab tu biji anggur sangat keras dan tidak mudah dihadam oleh sistem pencernaan kita. Kulit anggur pula sangat tegang dan nipis tapi mampu melindungi isi anggur yang sedap dan lembut.
Apa itu radikal bebas? Radikal bebas ialah bendasing dalam persekitaran kita yang apabila masuk ke dalam badan, akan menjadikan sel-sel badan kita rosak/ mati (penuaan).
Apa pula selenium? Selenium diperlukan untuk penghasilan gluthathione peroxidase yang merupakan antioksidan utama di dalam setiap sel tubuh. Vitamin E dan Selenium membantu kesuburan lelaki dan wanita. Lelaki memerlukan Selenium lebih berbanding dengan wanita kerana lelaki akan kehilangan Selenium melalui pengeluaran air mani. Vitamin E dan Selenium membantu meningkatkan penghasilan sperma yg berkualiti dan membantu sperma bergerak pantas dan sampai ke destinasi (ovum) dengan cepat.
Untuk wanita pula, kombinasi vitamin E dan Selenium membantu mengurangkan simptom ‘hot flashes’ yang di alami oleh wanita menopause.
Apa itu Grape Seed extract?
-Unsur tumbuhan semulajadi (bioflavonoid) yang menguatkan dan melindungi tisu
-OPC (Oligomerc Procyanidolic Complexes) iaitu unsur aktif ekstract ini 50 kali lebih kuat dari vitamin E dan 20 kali lebih kuat dari vitamin C
-Ekstrak ini bertindak sebagai antioksida, antihistamin, antiradang, anti-alergi

-menguatkan saluran darah, penting untuk kecantikan kulit dan membantu dalam peredaran darah.
Facebook: Roziah Reduan                                                                                          Shaklee ID: 892338
Emel : roziahred@gmail.com
SMS/ Whatsapp: 016 8504805

No comments:

Post a Comment