Tuesday, June 17, 2014

PHYTOCOL-ST


PHYTOCOL
Phytocol-ST merupakan produk terbaru Shaklee yang akan dilancarkan pada 7 Jun 2014 pada National Conference Shaklee .
Minggu lepas saya berpeluang menghadiri kelas shaklee di Hotel Kingwood Sibu. kumpulan saya diberi tugasan mengkaji tentang Phytocol ni. Risau gak sebenarnya sebab belum expert lagi pasal phytocol ni. Alhamdulillah, dengan kerjasama ahli kumpulan kami berjaya membentang info berkaitan ni .
 Diantara info yang kami kongsikan :
PHYTOCOL-ST  Shaklee ialah formula proprietari berasaskan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal berkesan untuk menyekat penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL.
Fitosterol yang terdapat dalam Phytocol-ST akan menghalang penyerapan kolesterol makanan masuk kedalam darah. Fitosterol akan menyerap kolesterol jahat dan membuang keluar melalui sistem penghadaman.
 Keistimewaan phytocol -ST
•  Rumusan beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.
•  Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.           
•Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol LDL dalam lebih 80 kajian.
• Membekalkan 100% nilai harian fitosterol  sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH). * *
•Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
Tinjauan Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan, 2011

** Saranan NIH untuk merendahkan kolesterol: makan makanan kurang lemak tepu dan kolesterol, bersenam, kurangkan berat badan, ambil lebih banyak serat larut air, dan amalkan pengambilan 2,000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari.

Bagaimana Fitosterol bertindak?
Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol akan bersaing dan mengalahkan kolesterol untuk penyerapan dalam usus.
Ini bermakna bahawa semakin banyak Fitosterol yang anda ambil, maka semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk merendahkan paras kolesterol LDL anda

satu hidangan phytocol bersamaan dengan 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato. Bayangkan kalau nak makan semua ni semata-mata nak halang kolesterol drpd menyerap ke dlm salur darah. hiss..tak sanggup. lebih baik telan phytocol ni kan.


Hasil kerja kumpulan kami

sesi pembentangan Phytocol



Harga produk Phytocol-ST ini ialah RM197 . Setiap botol mengandungi 120 biji.
Cara makan

Cara pengambilannya sangat mudah. Perlu diambil 2 biji sebelum makan dan seelok-eloknya setengah jam sebelum makan . Jadi kalau nak makan makanan yang berlemak,kolesterol tinggi tu pastikan ambil phytocol-ST dahulu. Pastikan sentiasa bawa Phytocol -ST untuk jaga kesihatan anda.

Sebarang pertanyaan sila hubungi : Roziah Bt Reduan
fb: Roziah Reduan
0168504805



No comments:

Post a Comment