Tuesday, June 3, 2014

semarakan hubungan dengan Vitamin cinta

Bagaimana Vitamin E Bertindak Dalam Hubungan Suami Isteri?

Sebuah kajian yang diterbitkan dalam "Archives of Andrology" edisi Mac-April 2003 menunjukkan lelaki yang mengambil Vitamin E dapat meningkatkan motiliti sperma.

Pengambilan Vitamin E juga dapat meningkatkan kiraan sperma. Memandangkan Vitamin E ialah Anti-oksidan, ia dapat melindungi tubuh daripada radikal bebas yang merosakkan sel (termasuk sperma).

Vitamin E juga meningkatkan Libido seseorang lelaki dengan membantu meningkatkan paras hormonTestosteron mereka. Tanpa hormon ini, seseorang lelaki akan cenderung untuk menjadi 'dingin'.

Vitamin E juga meningkatkan saluran darah dan oksigen ke bahagian sulit lelaki dan wanita. So secara tidak langsung meningkatkan Keinginan dan Kehangatan Hubungan Suami Isteri tersebut ;)

Selain itu, untuk wanita pula, Vitamin E membantu melembapkan tisu di va jay jay. Jadi ia bertindak sebagai 'pelincir' bagi wanita.


Vitamin E membantu wanita menghasilkan prostaglandin yang menurunkan kadar hormon prolactin. Prolactin meningkat ketika ovulation dan menyumbang kepada simptom PMS. Amat penting sebenarnya untuk mengekalkan kadar prolactin yang seimbang untuk sistem reproduktif wanita, dan prostaglandin lah yang membantu seimbangkan hormon prolactin ini.

PERANAN VITAMIN E KEPADA SUAMI :
-Lebih Tenaga (seksual)
-Ereksi yang lebih lama
-Lebih mudah teransang
-Libido yang lebih kuat
-organasma yang lebih kerap dan bersemangat

PERANAN VITAMIN E KEPADA ISTERI:
- Lebih Tenaga (seksual)
-Lebih mudah teransang
-Libido yang lebih kuat
-untuk menstabilkan hormone seks/ kewanitaan terutama bagi ibu menyusu yang mempunyai kandungan hormone prolaktin (hormon menyusu yang tinggi)

Vitamin E complex juga mengandungi selenium. Apakah peranan selenium? Selenium diperlukan untuk penghasilan gluthathione peroxidase yang merupakan antioksidan utama di dalam setiap sel tubuh. Vitamin E dan Selenium membantu kesuburan lelaki dan wanita. Lelaki memerlukan Selenium lebih berbanding dengan wanita kerana lelaki akan kehilangan Selenium melalui pengeluaran air mani. Vitamin E dan Selenium membantu meningkatkan penghasilan sperma yg berkualiti dan membantu sperma bergerak pantas dan sampai ke destinasi (ovum) dengan cepat.
Untuk wanita pula, kombinasi vitamin E dan Selenium membantu mengurangkan simptom ‘hot flashes’ yang di alami oleh wanita menopause.

Pengantin lama bolehlah cuba Vitamin E kalau nak hari hari anda amat bermakna.



Vita-E Shaklee mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) yang asli dari minyak sayuran dan bukannya sintetik. Hubungi saya untuk tempahan dan ketahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga hebat.
Facebook: Roziah Reduan                                                                                          Shaklee ID: 892338
Emel : roziahred@gmail.com
SMS/ Whatsapp: 016 8504805

No comments:

Post a Comment